عکس | راه‌هایی برای افزایش طول عمر پلی استیشن

دارندگان پلی استیشن در مورد اشتباه خطرناک و پرهزینه ای که می تواند دستگاه آنها را خراب کند، هشدار داده‌اند.
عکس | راه‌هایی برای افزایش طول عمر پلی استیشن
کد خبر : ۲۳۵۸۵

بسیاری از علاقه مندان به بازی، «پلی استیشن ۵» (PS۵) خود را با بازی مورد علاقه خود روشن می‌کنند تا با آن یک دوره طولانی بازی کنند. اما اشتباهات کوچک و ساده در نحوه استفاده از پلی استیشن می‌تواند باعث شود که دستگاه «پلی استیشن دچار آسیب شود و بازیکنان نتوانند از این دستگاه بیشتر استفاده کنند و از بازی لذت ببرند. برای کمک به افزایش طول عمر PS۵ و ایجاد شرایط بازی بهتر، وبلاگ فناوری«میک اف یوز» به  چندین نکته کلیدی، از جمله رفع اشتباهی که ممکن است بسیاری از گیمرها(بازیکنان) مرتکب آن شوند،اشاره کرده است.

راه‌هایی برای افزایش طول عمر پلی استیشن

جانمایی در بهترین موقعیت

حتی قبل از استفاده از کنسول بازی ، مهم است که دستگاه را در بهترین موقعیت ممکن قرار دهید. ساده‌ترین راه برای انجام این کار استفاده از پایه/میز برای کنسول است . این پایه یا میز بدون توجه به اینکه دستگاه را به صورت افقی یا عمودی قرار دهید، قابل استفاده است. ممکن است برخی از گیمرها به دلیل زیبایی یا فضا، مایل به استفاده از پایه نباشند. این ممکن است صاحبان PS۵ را وسوسه کند که دستگاه‌های خود را در یک کابینت یا در مقابل سایر عناصر و اجزای موجود در خانه قرار دهند. انجام این کار یک اشتباه بزرگ است زیرا می تواند منجر به گرم شدن بیش از حد، کند کردن بازی شما یا ایجاد صداهای بلند شود. استفاده از پایه ارائه شده در زمان خرید باعث می‌شود نسبت به این مساله که دستگاه دارای تهویه مناسب است، اطمینان پیدا کنید.

چگونه PS۵ را خنک نگه داریم

«سونی» نیز در مطلی در وب سایت رسمی «پلی استیشن»  (Playstation) به نکاتی درباره این که چگونه از داغ شدن بیش از حد PS۵ خود جلوگیری کنید، اشاره کرده است:

  • مطمئن شوید که دریچه های هوا و پشت کنسول مسدود یا مسدود نشده باشند
  • حداقل ۱۰ سانتی متر از هر طرف گجت فاصله بگیرید
  • کنسول را روی فرش یا فرش با الیاف بلند قرار ندهید
  • کنسول را در فضای باریک یا تنگ قرار ندهید
  • اجازه ندهید گرد و غبار در داخل یا اطراف دریچه ‌ای هوا جمع شود

اگر می‌خواهید گرد و غبار را از دریچه‌های هوای دستگاهتان پاک کنید، سونی توصیه می‌کند کابل برق PS۵ را از پشت سیستم جدا کنید و سپس از یک جاروبرقی کم‌مصرف استفاده کنید.

 

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
منبع :
همشهری
مجله زندگی
ارسال نظر